Cafe News

Dnia 7 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja "Partnerstwo dla Narodowego Planu dla Chorób Rzadkich". Oficjalnie ogłoszono, że prace nad Narodowym Planem dla Chorób Rzadkich zostały rozpoczęte. Wstępny projekt powinien być gotowy w połowie 2012 roku, a uruchomienie będzie możliwe w 2013 r. W związku z tymi planami w Ministerstwie Zdrowia powołany został Zespół ds. Chorób Rzadkich. Na przewodniczącego tego zespołu mianowano Jacka Gralińskiego. Narodowy Plan dla chorób rzadkich opracowywany będzie zgodnie z rekomendacjami Rady Unii Europejskiej, które sugerują, że we wszystkich państwach członkowskich najpóźniej do 2013 r. powinny być utworzone krajowe plany na rzecz osób dotkniętych chorobami rzadkimi – powiedział Jacek Graliński.

Organizacje pacjentów razem z grupą ekspertów do końca lutego 2012 roku mają za zadanie przygotować wzorzec projektu, który zostanie przedstawiony przewodniczącemu zespołu ds. Chorób Rzadkich przy Ministerstwie Zdrowia. Nie przypadkowo wybrano taki termin, bowiem 29 lutego obchodzony jest Dzień Chorób Rzadkich. Ta wyjątkowa data symbolizuje rzadkość z jaką występują poszczególne choroby zaliczane do grupy chorób rzadkich. Materiał, przygotowany przez doświadczonych ekspertów i przedstawicieli różnych organizacji pacjentów, będzie bazą wyjściową dla zespołu działającego przy Ministerstwie Zdrowia do opracowania Narodowego Planu dla Chorób Rzadkich.

Naszym celem jest, aby na początku 2012 roku projekt Narodowego Planu dla Chorób Rzadkich przygotowany w oparciu o społeczną formułę konsultacji, został przekazany Zespołowi ds. Chorób Rzadkich przy Ministrze Zdrowia w celu ostatecznego przygotowania i międzyresortowego uzgodnienia docelowego dokumentu - powiedział Mirosław Zieliński, Prezes Krajowego Forum na rzecz terapii chorób rzadkich ORPHAN.

Douglas, właściciel największej sieci perfumerii w Polsce, w listopadzie otworzył nowy sklep w Centrum Handlowym Targówek w Warszawie. Jest to 96. salon w Polsce i 12. w Warszawie. Nowy sklep o powierzchni 120 m kw. jest najmniejszą perfumerią Douglas. Znajduje się na parterze centrum handlowego, obok Zary. Nowa perfumeria oferuje dużo marek na wyłączność, m.in. Sensai Kanebo, Collistar, Nouba czy Elie Saab. Oprócz kosmetyków w salonie znajdują się również cztery stanowiska do makijażu. W październiku i listopadzie otworzyliśmy siedem sklepów - w Kielcach, Szczecinie, Krakowie, Ostrowie, Kaliszu, Toruniu i w Warszawie. W najbliższych miesiącach zaprosimy klientów do naszej setnej perfumerii - powiedziała Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska.

Podczas 36. finału Miss Polonia, który odbył się w Centrum Folklorystycznym "Matecznik - Mazowsze" w Otrębusach k. Warszawy zwyciężyła Pomorzanka Marcelina Zawadzka. Kim jest ta młoda osoba, czym się zajmuje? Jak się okazuje, jest studentką kosmetologii w Wyższej Szkole Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie. Wybrała kierunek Kosmetologia ze specjalizacją kosmetologia estetyczna. Za dwa lata będzie bronić pracę magisterską. Jak powiedziała sama Miss mimo licznych obowiązków, jakie ją czekają - nie zamierza rezygnować z nauki.

Firma Aquatonale wprowadziła jako pierwsza na rynku polskim nową linię kosmetyków z tauryną. Stres, zmęczenie, szkodliwe działania środowiska, w którym żyjemy to główne czynniki mające szkodliwe działanie dla skóry. Dzięki zaawansowanej formule substancji aktywnych o udowodnionej skuteczności Aquatonale oferuje linię Vitality Line zapewniając swoim klientom kurację o działaniu stymulującym i usuwającym oznaki zmęczenia. Dzięki zawartości tauryny – substancji energetyzującej, zabieg przywraca naturalny blask, zdrowy koloryt i promienny wygląd cery. Tauryna – pochodna cysteiny, która pomaga utrzymać strukturę i przepuszczalność błony komórkowej. Ma zdolności zachowania równowagi w komórkach skóry podatnych na stres, przywraca witalność skórze.

17 listopada Sephora, lider rynku kosmetyków luksusowych oraz innowacyjna sieć perfumerii w Polsce, otworzyła swoją pierwszą perfumerię w Kielcach, w Galerii Echo. W tym dniu perfumeria była czynna w godzinach 9.00-21.00. Salon perfumeryjny o powierzchni całkowitej wynoszącej 350 m2, mieszczący się na parterze centrum handlowego, jest 88. lokalizacją Sephora w Polsce.

Z tej okazji dla klientów przygotowano ciekawe atrakcje i liczne promocje. Wszystkie osoby, które odwiedziły salon perfumeryjny Sephora, mogły skorzystać z bardzo atrakcyjnych rabatów, a do zakupów zostały dołączone miłe upominki.

Specjalnie z okazji wielkiego otwarcia przygotowaliśmy dla wszystkich klientów Sephora wspaniałe atrakcje. Między innymi można było zapoznać się z najnowszymi obowiązującymi trendami, a także odkryć marki dostępne wyłącznie w Sephora, np. zapachy Jimmy Choo, Swarovski, Zippo i Viktor&Rolf, czy też marki pielęgnacyjne np. absolutny hit w pielęgnacji – amerykańską markę dr. brandt" – powiedział Michał Dominik, dyrektor generalny Sephora Polska i Czechy.

Pediatrzy apelują, żeby nowoczesne szczepionki były bezpłatne dla wszystkich dzieci, pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Teraz budżet oszczędza rocznie kilkadziesiąt milionów złotych, bo rodzice za lepsze szczepionki płacą z własnej kieszeni. Firmy farmaceutyczne zarabiają ponad 200 mln zł rocznie na szczepieniach dla dzieci do pierwszego roku życia. Połowa z tych pieniędzy pochodzi z budżetu Ministerstwa Zdrowia. Reszta idzie z kieszeni rodziców. Jak wynika z badań Centrum Zdrowia Dziecka, blisko dwie trzecie rodziców kupuje tzw. szczepionki skojarzone, mimo że ich tańsze odpowiedniki są dostępne bezpłatnie. Cena jednej dawki waha się od 120 do 200 zł. Rocznie należy podać trzy dawki. Przy założeniu, że rocznie rodzi się ok. 420 tys. dzieci (95% z nich jest szczepionych), na kupno szczepionek rodzice przeznaczają ok. 90 mln zł. Powodów jest kilka, poczynając od chęci zaoszczędzenia dziecku niepotrzebnego wielokrotnego kłucia, po informacje od lekarzy, którzy zalecają szczepionki skojarzone jako lepsze, o wyższej wydajności, bezpieczniejsze, o mniejszej liczbie działań ubocznych. Dzięki takiemu zachowaniu rodziców, którzy wyręczają ministerstwo w zakupie obowiązkowych szczepień, budżet oszczędza nawet kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Środowisko pediatrów apeluje, by zmienić tę sytuację i wprowadzić do kalendarza szczepień refundowanych te lepsze preparaty, za które obecnie płacą rodzice z własnej kieszeni. (PAP)

Inkretyny należą do grupy hormonów jelitowych. Wytwarzane w komórkach K albo L przewodu pokarmowego w odpowiedzi na bodźce pokarmowe. Hormony te działają na następujących płaszczyznach: po pierwsze, nasilają wydzielanie insuliny przez komórki beta trzustki, hamując jednocześnie sekrecję glukagonu, po drugie, spowalniają proces opróżniania się żołądka i hamują apetyt a do tego zwiększają insulino-wrażliwość. Do opisywanej grupy należą, m.in.: GLP-1 (ang. glucagon-like peptide) oraz GIP (gastric inhibitory peptide). Nowa generacja leków przeciwcukrzycowych wzbudza spore nadzieje wśród pacjentów oczekujących lepszej kontroli cukrzycy. Niestety leki inkretynowe pozostają w refundacyjnym "przedpokoju". Wciąż nie ma jeszcze skrystalizowanego pomysłu, jak szerzej uchylić drzwi do stosowania tych preparatów w rodzimej diabetologii.

Otwarcie pierwszej w Warszawie drogerii Jasmin odbyło się 18 października. Placówka jest zlokalizowana na poziomie -1 w galerii handlowej Dworca Centralnego, przy wejściu na peron 3. Sieć Jasmin działa już niemal w całej Polsce. Głównym dostawcą artykułów jest Polska Grupa Drogeryjna. PGD proponuje właścicielom niezależnych drogerii prowadzenie wspólnej polityki handlowej i marketingowej oraz atrakcyjną wizualizację sklepów. Oprócz marek czołowych producentów, w ofercie Jasmin można znaleźć także marki własne PGD. Operatorem sieci Jasmin jest spółka Drogerie Aster, której głównym udziałowcem jest Polska Grupa Drogeryjna. Polska Grupa Drogeryjna (PGD) jest liderem hurtowej dystrybucji artykułów drogeryjnych w Polsce. Ma 12 tys. odbiorców oraz 20 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Należy do Grupy EKO Holding, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od kwietnia 2010, na bazie przejętej spółki Drogerie Aster buduje franczyzową sieć drogerii Jasmin. Należy do niej już ponad 150 drogerii.

 

Perfumeria Douglas otworzyła największy i jedyny w Polsce autoryzowany sklep internetowy. Rosnące zainteresowanie polskich klientów handlem elektronicznym sprawiło, że firmy dbające o swoje interesy przenoszą swoją ofertę sprzedażową również do wirtualnej rzeczywistości. Perfumeria Douglas otworzył swój pierwszy polski salon w 2001 roku. Dziesięć lat później Perfumeria Douglas wprowadza do sprzedaży online ponad 10 tys. produktów i 126 renomowanych marek. Teraz zamiast tradycyjnej wizyty w jednym z 96 firmowych salonów klienci mogą nabyć swoje ulubione kosmetyki również za kliknięciem myszki. Do oferty w sklepie internetowym klienci Perfumerii Douglas mają dostęp przez 24 godziny na dobę, dzięki czemu mogą nabyć ulubione kosmetyki w dogodnej dla siebie porze. Odwiedzając sklep internetowy można, nie wychodząc z domu, przeglądać tysiące renomowanych produktów w czterech kategoriach: Zapachy, Pielęgnac

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MILK THERAPY CONDITIONER
Ekspresowa odżywka

Intensywnie nawilża suche partie włosów, regeneruje i wygładza uszkodzone końcówki, bez efektu obciążenia.

Krem do rąk odmładzający
BOTANICAL

Polecany jest do pielęgnacji skóry dojrzałej, skłonnej do nierównomiernej pigmentacji oraz powstawania przebarwień.

Wiadomości branżowe

Powoli zaczynamy odliczanie do weekendu 6-7 kwietnia, kiedy to na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpocznie się największe w Polsce wydarzenie urodowe dla ekspertów w dziedzinie makijażu, stylizacji paznokci i fryzjerstwa. Prócz profesjonalnej oferty produktowej, będzie można wziąć udział w licznych...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Okres prenatalny wymaga zastosowania właściwej diety, bogatej w wartości odżywcze wspierające rozwój płodu w poszczególnych trymestrach, a także zapewniające niezbędne składniki mineralne...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl