Reklama
Natura zdobywa rynek rozwijając segment marek własnych

Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całkowitej sprzedaży realizowanej przez sieć, który obecnie osiągnął poziom ok. 8%. To pozytywny trend, który wpisuje się w strategię rozwoju Natury i korzystnie wpływa na wynik finansowy sieci. Od początku 2016 r. do połowy lutego ilość wprowadzonych wdrożeń w markach własnych kosmetyków do makijażu osiągnęła 19 jednostek magazynowych, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 90 SKU.

 

 

 

Marki własne to segment ceniony przez Polaków. Udział wszystkich marek własnych w sprzedaży całkowitej realizowanej w Natura wzrósł z 5,9% w roku 2014 do poziomu 7,8 % w roku 2015. Kolejnych dwanaście miesięcy utrzyma się w trendzie za sprawą dalszego rozwoju oferty w tym zakresie. Do połowy lutego udało się przeprowadzić blisko dwadzieścia wdrożeń w kategoriach marek własnych kosmetyków do makijażu. Przygotowywanych jest łącznie ponad siedemdziesiąt kolejnych, we wszystkich kategoriach produktowych.

Rozwój marek własnych to popularny trend, obowiązujący nie tylko w Polsce ale również na świecie. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy rosnących wymaganiach klientów, marki własne pozwalają pogodzić konieczność ograniczania kosztów przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie jakości. Dane rynkowe pokazują udział marek własnych w Polsce na poziomie około 24,3%. Segment ten rośnie bardzo szybko w sklepach o mniejszym formacie jak drogerie. Podczas gdy według szacunków jednym z dyskontów udział marek własnych przekracza 50%. Dlatego rozbudowanie segmentu jest istotnym elementem strategii rozwoju drogerii Natura obok inwestowania w nowe lokalizacje, odświeżony design sklepów oraz promowania atrakcyjnych modeli kooperacji biznesowej - poinformował Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu Natura Sp. z o.o.

 

 

Wzrost udziału w sprzedaży w całości sprzedaży marek własnych sieci Natura odnotowała również marka Kobo Professional osiągając poziom 32,3 % w roku 2015 przy 28% w roku 2014. Kobo Professional to jedna z flagowych marek w Natury, co pokazuje duży potencjał w segmencie. Zgodnie z zapowiedziami sieci Natura, wkrótce jej klienci będą mieli możliwość kupienia produktów marki własnej w innych kategoriach (poza kosmetykami kolorowymi) w wysokiej jakości i przystępnej cenie.

Marki własne oferowane przez Naturę produkowane są i rozwijane w Polsce. Konsumenci  doceniają oferowane produkty i usługi, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia, w tym: niezależne badanie „Postrzeganie sieci detalicznych 2015” – firmy OC&C Strategy Consultants; 5. pozycja wśród najlepszych sklepów w Polsce. Oprócz 5. Miejsca w ogólnej klasyfikacji Natura zdobyła miejsce 3. sklepów wg jakości produktów, oraz 6. w kategoriach wygląd sklepu, stosunek ceny do jakości i zaufanie. Czterokrotnie przyznano Godło Jakości Obsługi, zaś produkt marki Kobo Professional; Rozświetlacz High fighter Powder został laureatem nagrody Instyle Best Beauty Buys w roku 2015. Natura jest drugą rozpoznawaną marką drogerii po Rossmann (listopad 2015 r.)

 

 

Drogerie Natura, należące do Grupy Pelion S.A., to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku kosmetycznym sieci sklepów, obejmująca ponad 270 lokalizacji. Od momentu otwarcia pierwszej placówki pod szyldem Drogerie Natura w 1997 roku, sieć stale się rozwija oraz dba o obsługę klientów na najwyższym poziomie. W 2014 i 2015 roku sieć Drogerie Natura otrzymała prestiżowy tytuł Superbrands Created In Poland, przyznawany co roku najsilniejszym markom konsumenckim w Polsce.





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

EsthiCell PURE NATURE ANTI-AGING CREAM-SERUM / Krem-Serum odmładzający do twarzy i szyi

Preparat typu krem i serum 2 w 1.


EsthiCell MULTI-ACTIVE PEELING / Wielozadaniowy peeling naprawczy


Zawiera enzymy roślinne, kwas migdałowy, ekstrakty roślinne oraz korund.

Wiadomości branżowe

Celem kongresu jest zapoznanie uczestników z problematyką leczenia i pielęgnacji skóry problematycznej, a także przyczyn zewnętrznych i wewnętrznych tych problemów. Tegoroczna edycja kongresu obejmuje interdyscyplinarną wiedzę z zakresu kosmetologii, zdrowia, psychologii. W programie znajdą się wykłady, podczas których...
Targi BEAUTY FORUM to najważniejsza impreza dla profesjonalistów związanych z branżą beauty w Polsce, organizowana cyklicznie od 1997 roku. Wypracowana przez lata renoma wydarzenia, to zasługa precyzyjnie skomponowanej formuły łączącej w unikatowy sposób biznes, edukację i liczne atrakcje w kompleksowy program, który...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Co łączy takie zawody jak kosmetyczka, fryzjerka, lekarz, pielęgniarka, kucharz, kelner czy nauczyciel? Osoby, które je wykonują przez większość czasu w pracy chodzą lub stoją. Długie...
Czytaj więcej

Dla Niego

Gęsta i zadbana, a także odpowiednio dobrana do kształtu twarzy broda stanowi jeden z ważnych atrybutów męskości, a od kilku sezonów nie wychodzi z mody. Co jednak zrobić jeśli nasz zarost...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl