Kim są klienci salonów beauty?

Kobiety w wieku 24-35 lat stanowią największą grupę klientów umawiających się do salonów piękności online. Zabiegi rezerwujemy najchętniej w poniedziałki o godzinie 10:00, wydając średnio 150 zł na wizytę. Co ciekawe dzięki kanałowi online ponad 30 procent wizyt jest umawianych po godzinach otwarcia salonów. Analiza danych z rynku pokazuje jeszcze wiele innych ciekawych zjawisk i tendencji branży usług beauty. Czy wiesz na przykład, że piątą najpopularniejszą usługą rezerwowaną przez mężczyzn jest manicure?

 

 

Od kiedy wielu klientów porzuciło telefoniczne umawianie się do kosmetyczki możemy zauważyć kilka zaskakujących zmian. Dowodem na to są informacje zebrane w przez właściciela platformy lavito.pl. I tak na przykład raport sporządzony na podstawie tych danych pokazuje, że najchętniej umawiamy wizyty tuż po rozpoczęciu pracy. Co jeszcze ciekawego skrywa w sobie branża usług beauty?

Zdecydowanie więcej kobiet (88%) umawia wizyty w salonach. Panowie stanowią jedynie 12% użytkowników, jednak ich liczba stale rośnie. Panie najczęściej stawiają na tanie i regularnie powtarzane zabiegi. Najpopularniejszymi zabiegami są manicure, henna brwi i rzęs, bądź regulacja brwi. Panowie częściej odwiedzają fryzjerów oraz masażystów. Na uwagę zasługuje fakt, że coraz chętniej wybierane są usługi takie jak: manicure, pedicure, bądź depilacja woskiem.

Klienci są najaktywniejsi w poniedziałek (20% rezerwacji z całego tygodnia). Choć wydawałoby się, że niedziela jest dobrym dniem do planowania przyszłego tygodnia, to przypada na nią zaledwie 9% rezerwacji z całego tygodnia.

Dzięki możliwości całodobowej rezerwacji ponad 30% wizyt umawianych jest w godzinach 20-7 rano. W ciągu dnia najchętniej umawiamy się od godziny 9 do 11, czyli kiedy teoretycznie powinniśmy być skupieni na pracy.

Najczęściej o wyborze salonu decydują ceny zabiegów prezentowane w ofercie (25%). Nie dotyczą one jednak pojedynczych promocji (12%) a stałych cenników. Ważne są również opinie i rekomendacje znajomych (24%). Co ciekawe częściej wybieramy miejsce zabiegu ze względu na znajomość specjalistów (8%) niż popularność marki salonu (6%). Zwraca to uwagę na istotność budowania własnych, personalnych marek przez specjalistów w branży beauty.

Poniżej prezentujemy szczegółowe informacje raportu przygotowanego przez właściciela platformy lavito.pl, który powstał na podstawie badania ankietowego wśród 1017 osób oraz danych z serwisu lavito.pl za okres 05.06.2017 - 05.07.2017.

 

Kim są osoby umawiające usługi w Salonach online?
Zdecydowanie więcej Pań (88%) umawia wizyty w salonach. Panowie stanowią jedynie 12% użytkowników, jednak ich liczba stale rośnie. Mają na to wpływ obecne w modzie i lifestyle’u trendy, rosnąca świadomość mężczyzn dotycząca usług, ale także samo podejście salonów w kreowaniu oferty. Coraz częściej starają się one tworzyć dedykowane dla mężczyzn usługi, które nie różnią się od klasycznych zabiegów metodą wykonania, lecz jedynie sposobem jej komunikowania. Świetnym przykładem jest manicure męski/biznesowy. Usługa, która dotychczas była utożsamiana jako kobieca, stała się obecnie piątą najpopularniejszą usługą rezerwowaną przez panów.

 

Struktura wiekowa klientów
Największą grupą klientów są użytkownicy w wieku 25-34 lat (60%). Drugą grupą są klienci 34-45 lat (18%), jednak już niedługo zapewne wyprzedzi ją grupa wiekowa 18-24 (16%). Jest to najszybciej rosnąca grupa użytkowników. Jej dynamika może brać się z szybkiego przyswajania nowinek technologicznych, jaką są aplikacje do rezerwacji wizyt online. Młodsi klienci rozszerzają swoje zainteresowanie poza podstawowe zabiegi takie jak strzyżenie, bądź farbowanie włosów i coraz chętniej spoglądają na droższe oferty jak depilacja laserowa. Grupa wiekowa 45-54 i 55+ ma swoją niską reprezentację w postaci 3% badanych każda, co może wiązać się z przywiązaniem do klasycznych form umawiania wizyt (rozmowa telefoniczna).

 

Najpopularniejsze zabiegi
Wśród kobiet największą popularnością cieszą się tanie i regularnie robione zabiegi jak manicure i henna brwi i rzęs. Ciekawą obserwacją jest duża sezonowość zabiegów, gdzie najbardziej ruchliwymi zabiegami pod względem pór roku są depilacja i pedicure.

Panowie charakteryzują się o wiele niższą ruchliwością sezonową w wyborze zabiegów. Uwagę w najpopularniejszych zabiegach zwraca coraz szersza oferta zabiegów, wcześniej utożsamianych jako kobiece (depilacja woskiem, pedicure, regulacja brwi). Dodatkową ciekawostką jest czwarty najpopularniejszy zabieg u mężczyzn – strzyżenie dzieci. Może to wyraz męskiej praktyczności, by 2 wizyty zrealizować za jednym razem, a może po prostu salon jest małą ucieczką mamy od codziennych obowiązków?

 

 

W jakich godzinach umawiamy wizyty?
Rezerwacje online różnią się od klasycznego umawiania przez telefon tym, że są możliwe całą dobę. Dzięki temu nawet późną nocą spokojnie można wybrać termin, o czym świadczyć może fakt, że ponad 30% rezerwacji dokonywanych jest w godzinach od 20 do 7 rano, czyli po godzinach otwarcia salonów. Najpopularniejszą godziną wieczorną jest 21, gdzie wiele kobiet dokonuje rezerwacji. W ciągu dnia natomiast są to godziny 10-12, gdzie teoretycznie większość osób powinno pracować.

 

W jakie dni tygodnia najchętniej rezerwujemy wizyty?
Każdy tydzień ma zbliżoną do siebie dynamikę. Klienci najchętniej umawiają się w poniedziałek (20%), po czym wykres niemal liniowo maleje aż do soboty (8%). Niewielkie odbicie notowane jest w niedzielę (9%), gdzie klienci planują swój przyszły tydzień. Na początku tygodnia często rezerwacje dokonywane są rano na ten sam dzień.

 

Urządzenia
Ilość rezerwacji online dokonywanych na telefonach zrównała się obecnie z ilością rezerwacji przez komputery stacjonarne. Stała dynamika wzrostu w kanałach mobile daje jasny sygnał, że aplikacje i mobilne strony www, wyprzedzą niedługo desktop jako narzędzie do umawiania wizyt. Zebrane dane potwierdzają także malejące wykorzystanie tabletów, których miejsce zastępują wielofunkcyjne smartphony.


Ile wydajemy na wizytę?
Najczęściej wydajemy na jedną wizytę 100-200zł (30%). Wizyty do 50zł (22%) i 50-100zł (29%) związane są z zabiegami wymagającymi regularnego powtarzania (zabiegi na twarz, manicure, henna).  Średni koszyk zamówienia w serwisie stale wzrasta. Powoli też rośnie ilość zamówień na wizyty droższe niż 300zł (5%), co ma związek z popularyzacją medycyny estetycznej. Wysokość zamówienia ma też swoją korelację ze znajomością salonu, bądź platformy do umawiania. Na pierwszą próbę wybieramy zazwyczaj łatwe i tanie zabiegi.

 

Jak często umawiamy się do Salonów?
Salony odwiedzamy najczęściej raz w miesiącu (38%). Częstotliwość wizyt stale wzrasta przez co rośnie liczba użytkowników umawiających się klika razy w miesiącu (22%), a nawet raz w tygodniu (3%). Statystyczny użytkownik umawia się jednak 10 razy w ciągu roku.

 

Na co zwracamy uwagę wybierając Salon?
Najczęściej o wyborze salonu decydują ceny zabiegów prezentowane w ofercie (25%). Nie dotyczą one jednak pojedynczych promocji (12%) a stałych cenników. Wysokość cen za ten sam zabieg może być powiązana z profesjonalizmem wykonywanych usług w imię reguły droższe=lepsze. Istotnym czynnikiem przy wyborze jest także lokalizacja salonu. Klienci najchętniej wybierają miejsca blisko domu (54% odpowiedzi na pytanie „W jakich okolicach szukasz salonów”), a także w pobliżu pracy (25% odpowiedzi na pytanie „W jakich okolicach szukasz salonów”).

 

 

Większą wagę przy wyborze salonu ma także znajomość personelu (8%) niż samej marki salonu (6%). Świadczy o tym także wynik odpowiedzi na pytanie o typ salonu, do którego umawiamy się najchętniej, gdzie 95% użytkowników poparło mniejsze, kameralne salony, przy 5% preferencji na rzecz dużych sieciowych salonów. Specjaliści w branży beauty wypracowują swoją własną markę, która bazuje na zaufaniu do umiejętności.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Rozpoczęły się przygotowania do kolejnej edycji targów LOOK i beauty VISION 2020. Największe wydarzenie dla branży profesjonalistów w Polsce, odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2020, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. To wyjątkowa edycja, ponieważ organizator świętować będzie jubileuszową, 20. edycję. Z...
Celem kongresu jest zapoznanie uczestników z problematyką leczenia i pielęgnacji skóry problematycznej, a także przyczyn zewnętrznych i wewnętrznych tych problemów. Tegoroczna edycja kongresu obejmuje interdyscyplinarną wiedzę z zakresu kosmetologii, zdrowia, psychologii. W programie znajdą się wykłady, podczas których...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Co łączy takie zawody jak kosmetyczka, fryzjerka, lekarz, pielęgniarka, kucharz, kelner czy nauczyciel? Osoby, które je wykonują przez większość czasu w pracy chodzą lub stoją. Długie...
Czytaj więcej

Dla Niego

Gęsta i zadbana, a także odpowiednio dobrana do kształtu twarzy broda stanowi jeden z ważnych atrybutów męskości, a od kilku sezonów nie wychodzi z mody. Co jednak zrobić jeśli nasz zarost...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

65% Polaków nadal nie zdecydowało, czy skorzysta z Pracowniczych Planów Kapitałowych Aż 65% Polaków nie wie, jaką decyzję podejmie w sprawie partycypacji w Pracowniczych Planach Kapitałowych. Co czwarty (25%) uważa, że PPK ma więcej zalet niż wad, a co piąty (20%) ma odmienne zdanie. To wyniki badań...Czytaj więcej

Dr Szczyt otwiera nową klinikę w Warszawie Dr Szczyt to chirurg plastyk, który w swojej klinice od ponad 15 lat pomaga Polakom i uczy jak rozsądnie korzystać z chirurgii plastycznej. Teraz, wspólnie ze swoim wieloletnim współpracownikiem i przyjacielem dr Michałem Charytonowiczem, ulicy Waflowej 7a...Czytaj więcej

Rexona Wyzwanie 5000 kroków „Więcej ruchu, więcej z życia” przekonuje marka Rexona, zachęcając do podjęcia aktywności fizycznej i zmiany stylu życia na zdrowszy. Dlaczego? Bowiem, jak pokazują badania aż  38 procent Polaków przyznaje się do zerowej aktywności ruchowej, a brak ruchu przyczynia...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl