Reklama
W dbaniu o swoją urodę jesteśmy indywidualist(k)ami

Firma Philips opublikowała wyniki piątej edycji corocznego badania Philips Global Beauty Index, w którym wzięło udział ponad 12 000 kobiet z 12 państw. To obszerne, międzynarodowe badanie pozwala poznać postawy i przekonania kobiet z całego świata na temat tego, czym jest dla nich piękno, jaką rolę odgrywa w ich życiu oraz co oferuje im przemysł kosmetyczny. Najważniejszym wnioskiem z tegorocznych badań jest rosnące zainteresowane kobiet rozwiązaniami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb.

 

 

Tegoroczna edycja badania Philips Global Beauty Index ukierunkowana jest na przyszłość. Firma Philips przeanalizowała zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych w różnych miejscach na świecie oraz rolę, jaką w przyszłości odegrają nowe technologie i spersonalizowane rozwiązania. Wyniki ukazują nie tylko najbardziej wyczekiwane zmiany, lecz również kształtującą się nową definicję piękna. Badanie zwraca uwagę, w jaki sposób technologie wspomagają kobiety w świadomym dobieraniu produktów i jak wpływają na to gdzie, jak i kiedy kobiety szukają wskazówek na temat pielęgnacji urody.

Choć kobiety dalej czerpią inspiracje z rozmaitych źródeł i są otwarte na różne technologie, najważniejszą zmianą jest fakt, że obecnie poszukują rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki którym mogą zidentyfikować własne problemy związane ze zdrowiem i urodą oraz zaradzić im.

W tym roku przypada piąta edycja dorocznego badania Global Beauty Index. To bardzo ekscytujące, bo wyniki zebrane w pięciu badaniach pozwalają nam wyciągnąć istotne wnioski na temat dawnych i obecnych trendów w dziedzinie piękna. Na ich podstawie możemy też postawić trafniejsze założenia na temat tego, jak będą się one rozwijały – wyjaśnia Iza Rogulska, Communication Manager, Philips Polska.

 

Zindywidualizowane porady

Tegoroczne badanie wskazuje, że w kategorii technologii pielęgnacyjnych kobiety najbardziej wyczekują zindywidualizowanych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry (65%). Dużą rolę w pielęgnacji prawdopodobnie będą odgrywać aplikacje mobilne – ponad połowa respondentek (58%) chętnie skorzystałaby z aplikacji, która bada poziom nawilżenia skóry, stan porów oraz pojawiające się z czasem linie zmarszczek. Podobnie jest w przypadku włosów – 57% ankietowanych chętnie skorzystałoby z aplikacji, która uwzględni rodzaj i strukturę włosów, ich wymarzony wygląd oraz inne preferencje, a następnie przełoży te dane na idealnie dobraną kombinację składników pielęgnacyjnych.

 

Poczucie atrakcyjności

Wyniki tegorocznej ankiety wskazują, że 60% kobiet ogólnie uważa się za atrakcyjne. Mimo że to niższy wynik niż w zeszłym roku (65%), jest on o 13 p.p. wyższy od wyniku uzyskanego w pierwszej edycji badania w 2015 r. (47%), co wskazuje na pozytywny trend. Może to być związane z bardziej całościowym podejściem kobiet do urody; zdecydowana większość respondentek uważa, że pozytywne nastawienie (88%) i poczucie równowagi emocjonalnej (84%) to najważniejsze elementy definicji własnego piękna.

Co więcej, już ponad sześć na dziesięć kobiet postrzega urodę całościowo, a 44% kobiet uważa, że w ciągu następnych pięciu lat podejście łączące zdrowie i piękno będzie coraz częstsze w branży.

 

Inspiracje na temat pielęgnacji urody z różnych źródeł

Wraz z rozwojem technologii pojawiło się więcej niż kiedykolwiek miejsc, w których można znaleźć inspirację i wskazówki na temat pielęgnacji urody. Podczas gdy wiele kobiet zagląda do społeczności online po poradę, tegoroczne badanie Philips Global Beauty Index pokazuje, że tak naprawdę kobiety w tych kwestiach najczęściej polegają na bliskich. Zaskakujący jest fakt, że w kwestiach pielęgnacyjnych aż 49% kobiet zasięga informacji wśród przyjaciół, rodziny lub znajomych. To o wiele wyższy odsetek niż wynik dla osób szukających porad w mediach społecznościowych (37%).

Mimo to aż jedna na cztery kobiety (25%) przegląda blogi lub vlogi w poszukiwaniu nowych produktów i marek do pielęgnacji urody. Wynik ten, zdecydowanie wyższy niż w przypadku osób czerpiących informacje od celebrytek (15% w skali światowej), wskazuje, jak wiele zyskali influencerzy w relatywnie krótkim czasie.

 




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Łagodzący płyn micelarny
Only Bio

Pojemność:
300 ml

 

Energetyzujący tonik do twarzy w mgiełce
Only Bio

Pojemność:
100 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

15 maja wystartowała ogólnopolska akcja „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja 15 maja obchodzony jest Dzień Niezapominajki. Z tej okazji Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację dzieci potrzebujących pomocy....Czytaj więcej

  ■ Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu...Czytaj więcej

  ■ „Liść robi różnicę”– start proekologicznej kampanii społecznej Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl