Reklama
Przełomowa technologia pomoże bezpiecznie korzystać ze słońca?

O tym, że ucztowanie lata w pełni słońca może być ryzykowne dla skóry i zdrowia, wie wiele osób. Jednak jak pokazują badania, wiedza nie zawsze idzie w parze z praktyką. Może teraz będzie to możliwe. Firma L’Oréal udostępniła klientom pierwszy interaktywny plaster UV, który pomoże im racjonalnie i bezpiecznie korzystać ze słońca. Dzięki wykorzystaniu dermatologicznego potencjału elektroniki, połączonego z technologią mobilną, stworzył przełomowe narzędzie wspierające profilaktykę chorób skóry.

 

 

 

Badania przeprowadzone przez La Roche Posay, jedną z marek należących do grupy L'Oréal, pokazują, że tylko 27% osób regularnie stosuje krem do twarzy z filtrem. Tylko co piąty badany stara się przebywać w cieniu, a jedynie 5 procent nosi długie rękawy lub ubrania chroniące przed słońcem*. Wyniki pokazują, że wiele osób korzysta ze słońca zbyt ryzykownie, co budzi poważne obawy ekspertów. W odpowiedzi na ten problem L’Oréal zaprojektował plaster UV, który pozwala indywidualnie kontrolować nasłonecznienie i stworzył aplikację, która edukuje użytkowników, jak świadomie korzystać ze słońca.

L’Oréal od lat poszukuje najskuteczniejszych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie pielęgnacji i ochrony skóry. Dziś, obok nauki pomaga nam również technologia IT. Widzimy, że np. technologie mobilne mogą zrewolucjonizować to, jak monitorujemy ekspozycję skóry na promienie UV. Jesteśmy pierwszym producentem kosmetyków, który udostępnia nowatorskie rozwiązania, dzięki którym edukujemy społeczeństwo, jak odpowiednio chronić skórę przed wpływem czynników zewnętrznychwyjaśnia Wioletta Rosołowska, Prezes L’Oréal Polska.

 

Wygoda i bezpieczeństwo

Plaster jest ultracienki i elastyczny, odporny na wodę i dostosowany do potrzeb wrażliwej skóry. Przyklejony w dowolnym miejscu na ciele trzyma się na skórze do pięciu dni i można na niego nakładać krem przeciwsłoneczny. Zawiera światłoczułe barwniki, które zmieniają kolor w kontakcie z promieniami UV, pokazując różne stopnie ekspozycji na słońce. Pozwala na mierzenie poziomu ekspozycji zarówno na promienie UVA, jak i UVB. Pomiar ten odbywa się w czasie rzeczywistym.

 

Technologia, która uczy

Plaster można zeskanować przy pomocy aplikacji mobilnej My UV Patch, która analizuje różnorodne światłoczułe punkty. Dzięki inteligentnemu algorytmowi wykorzystującemu indywidualne informacje o użytkowniku – fototyp, rodzaj skóry, lokalizacja, informacje o pogodzie. Aplikacja wyświetla dwa wskaźniki: stopień zagrożenia promieniowaniem słonecznym i przyjętą dzienną dawkę słońca. Aplikacja dostępna jest dla systemu iOS oraz Android.

 

 

Plaster UV powstał dzięki współpracy wiodących ekspertów z różnych dziedzin. Inkubator Technologii L’Oréal, zajmujący się innowacjami technologicznymi, współpracował z MC10 Inc., firmą produkującą pionierskie, inteligentne i elastyczne systemy wykorzystywane w biometrycznej analizie zdrowotnej. L’Oréal nawiązał też partnerskie relacje z firmą PCH, która zaprojektowała unikalny czujnik, który można wykorzystać w masowej produkcji. Natomiast marka La Roche-Posay, partner dermatologów, podjęła współpracę z mobilną agencją My Studio Factory, która opracowała aplikację, mającą uczyć użytkowników bezpiecznego zachowania na słońcu.

 

W ramach pilotażu L’Oréal udostępni 300 000 plastrów UV w ponad 15 krajach. Plaster będzie rozdawany za darmo w wybranych gabinetach dermatologicznych oraz aptekach. W Polsce plastry będą dostępne w ramach II edycji kampanii profilaktyczno-edukacyjnej La Roche Posay „Zostań Skin Checkerem”. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.skinchecker.pl. Kampania ma na celu wzrost świadomości na temat profilaktyki nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie do regularnej kontroli znamion u siebie i swoich bliskich. Działania edukacyjne skierowane do konsumentów są rezultatem społecznych zobowiązań L’Oréal w ramach programu „Dzielenia się pięknem ze wszystkimi”.

 

*W badaniu udział wzięło 20 tys. osób w 23 krajów.






Komentarze
2016-07-25 19:02:14
~NataliaKP Genialne! Bardzo kibicuję spopularyzowaniu tego plasterka! Ostatnio widziałam go wśród małych urządzonek monitorujących ekspozycję na słońce (dokładnie tutaj: http://www.wareable.com/health-and-wellbeing/smart-uv-protection-wearables) i zastanawiałam się, czy i kiedy pojawi się w Polsce. Niby świadomość jest niska, ale ... pamiętanie o samym kremie czy spreju to jedno, a samodzielna ocena ekspozycji na słońce to jednak nie taka prosta sprawa. Pół biedy jeśli po prostu leży się albo siedzi w jednym miejscu.
Wiadomo, że po kąpieli zawsze lepiej dołożyć kosmetyku, tym bardziej, że woda nie tylko zmywa filtry, ale też inaczej absorbuje promieniowanie UV. Ale ile razy w życiu zastanawiałam się w trakcie przejażdżki rowerowej mam na sobie krem czy tylko pot i czy cokolwiek jeszcze chroni moją skórę... Nie mówiąc już o słonku w innym klimacie, przebywaniu w cieniu, w ruchu i setkach innych rzeczy.
Fajnie wiedzieć o akcji, jeśli aplikacja nie zmuli mi telefonu ani nie będzie bardzo bateriochłonna, to chętnie spróbuję ;)
2016-07-24 19:53:56
~Anna To nieprawdopodobne jak technologia poszła do przodu. Czy ktoś 10 la temu pomyślałby o takim rozwiązaniu? Pomysł jest świetny i sama napewno z niego skorzystam. Takie plasterki powinny być do kupienia w każdej drogerii, wtedy bardzo zmniejszyłby się odsetek zachorowań na raka skóry. Bardzo pomocny gadżet, szczególnie dla takich maniaków kąpieli słonecznych jak ja.
2016-07-23 18:58:37
~Wiktoria B. Witam,
bardzo dziękuję za ten artkuł, z chęcią go przeczytałam. Niestety na moim telefonie nie da się zainstalować tej aplikacji. Ale pomysł mega fajny, nowoczesny i na pewno skuteczny ;).
2016-07-22 12:48:12
~Beatris20 Dziękuję za artykuł, chętnie zostałabym skinchekerem ale niestety z tego co widzę mój smartfon na systemie Windows nie będzie mógł korzystać z aplikacji. :/ muszę zastanowić się nad zmianą smartfona bo wiele takich trudność mnie napotyka.
Loreal brawo za prowadzenie takich badan i wprowadzanie fajnych, technologicznie rozwiniętych nowości. Plasterek bardzo mnie ciekawi a także jak zostałaby oceniona moja ekspozycja na słońce, ponieważ staram się być czujna i uważna.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Łagodzący płyn micelarny
Only Bio

Pojemność:
300 ml

 

Energetyzujący tonik do twarzy w mgiełce
Only Bio

Pojemność:
100 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

15 maja wystartowała ogólnopolska akcja „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja 15 maja obchodzony jest Dzień Niezapominajki. Z tej okazji Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację dzieci potrzebujących pomocy....Czytaj więcej

  ■ Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu...Czytaj więcej

  ■ „Liść robi różnicę”– start proekologicznej kampanii społecznej Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl