Reklama
Kobiety z 9-ciu państw zdradzają czym jest dla nich piękno

Philips opublikował wyniki swojego światowego badania „Czym jest piękno”, który przedstawia opinie ponad 9000 kobiet, w tym Polek. Celem badania przeprowadzonego w dziewięciu krajach było sprawdzenie, czy branża pielęgnacji kobiecej nadąża za zmieniającymi się rolami i potrzebami kobiet oraz poznanie opinii kobiet żyjących w różnych miejscach globu na temat piękna i pielęgnacji urody.

 

 

 

 

Obecnie kobiety na całym świecie coraz częściej odważnie definiują urodę według własnych wytycznych, zamiast próbować wpisać się w tradycyjne stereotypy. Podejmują nowe role, wyzwania prywatne i zawodowe, jednocześnie zaś coraz bardziej świadomie celebrują złożoność kobiecej natury. W swoim badaniu Philips chciał sprawdzić, czy branża pielęgnacji kobiecej  odpowiada na te zmieniające się trendy i związane z nimi potrzeby. Raport firmy Philips został opublikowany i omówiony po raz pierwszy na Philips Global Beauty Summit w Londynie, dnia 2 czerwca 2015 r. przez światowych ekspertów w dziedzinie piękna – 4 kobiety: businesswoman Jo Fairley, niezależną producent perfum Jo Malone (MBE), fotograf mody Stephanie Pistel, redaktor mody Anitę Bhagwandas oraz głównego projektanta Philips Consumer Lifestyle – Seana Carney’a.

Naszym zdaniem najbardziej interesującym wnioskiem z opublikowanego badania jest to, że na całym świecie dzisiejsze postrzeganie urody jest pełne sprzeczności. Na poziomie intelektualnym kobiety odrzucają potrzebę bycia postrzeganą jako atrakcyjna przez osoby z zewnątrz. Jednak w rzeczywistości standardy, definicje i oczekiwania co do tego, czym jest oraz czym powinno być piękno są nadal określane przez czynniki zewnętrzne, które trudno zignorowaćrelacjonuje uczestniczka spotkania Iza Rogulska, Communication Manager Philips Personal Health.

Raport firmy Philips „Czym jest piękno” zawiera zarówno dane zebrane od ponad 9000 kobiet z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Polski, Rosji, Japonii, Korei, Chin i Indii, jak i istniejące źródła wtórne i badania mające na celu analizę trendów i tematów cieszących się największym zainteresowaniem współczesnych kobiet oraz mających największe znaczenie w kontekście branży pielęgnacji kobiecej . Biorąc pod uwagę konkretne grupy danych zebranych dla Polski na szczególną uwagę zasługują następujące informacje.

Polki skupiają bardzo dużą uwagę na pielęgnacji urody, 1/4 z nich spędza 1–2 godziny dziennie na wykonywaniu czynności pielęgnacyjnych, a ponad 2/3 (69%) przyznaje, że zmienia swoje nawyki pielęgnacyjne w zależności od sytuacji. Ponadto Polki wykazują myślenie przyszłościowe i są bardzo otwarte na nowinki technologiczne oferowane przez branżę urodową, dwie na pięć (41%) chętnie zmieni swoje nawyki pielęgnacyjne, jeśli na rynku pojawią się nowe innowacyjne rozwiązania.

 

Jak Polki definiują piękno?

Polki uważają, że piękno należy definiować według własnych wytycznych oraz że poczucie własnej wartości nie może być budowane na wyglądzie zewnętrznym. Większość Polek uważa, że każdy definiuje piękno według własnych wytycznych (86%), a zdaniem znaczącej grupy badanych (71%) zbyt często poczucie własnej wartości związane jest z wyglądem. Ponadto, zasadniczo wszystkie ankietowane kobiety (95%) zgadzają się co do tego, że dobre samopoczucie to synonim piękna. Jednak większość Polek nie określiłoby się jako piękne - 57% przyznaje, że nie uważa się za piękne. Co więcej, jedynie co czwarta badana potwierdziła, że czuła się prawdziwe piękna w dniu swojego ślubu.

Szacunek dla samej siebie to podstawa do tego, aby poczuć się piękną. Ze wszystkich badanych narodowości Polki najczęściej przyznają, że szacunek dla samej siebie jest ważny, żeby poczuć się piękną (28% wobec 16% - średniej światowej). Pielęgnacja urody wymaga dużego nakładu czasu. Jedna czwarta Polek (23%) spędza 1–2 godziny dziennie na pielęgnacji urody. Jedna trzecia (31%) spędza teraz więcej czasu na pielęgnacji urody, a 30% dodało do swoich nawyków kolejne elementy w ciągu ostatniego roku. Oznacza to, że kobiety coraz bardziej świadomie dbają o swoją urodę. Ponadto Polki uwzględniły w swoich nawykach pielęgnacyjnych zmianę stylu życia – szczególnie jeśli chodzi o odżywianie. Częste zmiany stylu życia to: wyeliminowanie cukru z diety (45%), ograniczenie spożycia alkoholu (33%) oraz spożywanie witamin/ naturalnych suplementów diety (39%). Ich motywacją do utrzymania nawyków pielęgnacyjnych jest fakt, że chcą czuć się seksowne: 1/4 (24%) pielęgnuje urodę, aby wyglądać/ czuć się seksownie, a tylko 5% przyznaje, że robi to, aby zwrócić uwagę potencjalnych partnerów. Polki łączą urodę z karierą zawodową. Większość badanych kobiet (65%) uważa, że dla osiągnięcia sukcesu zawodowego ważne jest, aby były postrzegane przez otoczenie jako atrakcyjne.

 

Co determinuje definicję urody?

Jeśli chodzi o urodę, Polki są podatne na wiele różnych wpływów. Choć ponad 1/4 uważa, że definiuje urodę według własnych wytycznych (29%), to Polki przyznają również, że na ich postrzeganie piękna mają wpływ znajomi (29%), partner (28%) i inne kobiety (26%). Branża pielęgnacji kobiecej odgrywa również dużą rolę. Polki chętniej niż inne kobiety na świecie przyznają, że koncerny urodowe (32% wobec 25%) oraz magazyny modowe/poświęcone urodzie, a także strony internetowe (34% wobec 31%) należą do czynników, które mają największy wpływ na ich definicję urody.

 

Aktualne potrzeby w zakresie urody

Polki wyrażają optymizm wobec działań branży pielęgnacji kobiecej. Większość z nich jest zadowolona z produktów/rozwiązań dostępnych na rynku (75%) oraz uważa, że rozwój technologiczny ułatwia im pielęgnację urody (79%). Duże zainteresowanie Polek kategorią pielęgnacji kobiecej  odzwierciedla jednocześnie wysokie oczekiwania względem niej. Większość Polek oczekuje, że branża kosmetyczna będzie oferować coraz więcej naturalnych produktów do pielęgnacji (56%) oraz dostarczać rozwiązania do stosowania w domu z gwarancją rezultatów jak po wyjściu z salonu kosmetycznego. Ponad 2/3 (69%) przyznało, że zmienia swoje nawyki pielęgnacyjne w zależności od sytuacji, a dwie na pięć (41%) są skłonne wprowadzić zmiany w sposobie pielęgnacji urody w miarę rozwoju branży pielęgnacji kobiecej. Oznacza to nie tylko otwarcie na nowości kosmetyczne, ale także zaawansowane rozwiązania technologiczne w kategorii pielęgnacji elektronicznej tj. suszarki, produkty do stylizacji włosów, produkty do pielęgnacji cery, depilacja itd.

 

 

Badanie zaprezentowane w czerwcu w Londynie jest potwierdzeniem wagi, jaką Philips nadaje głosom i potrzebom swoich konsumentek na każdym etapie tworzenia nowych produktów, a skala przeprowadzonego badania jest tego najlepszym dowodem. Obecnie Philips sprzedaje rocznie około 20 milionów produktów do pielęgnacji urody w prawie 100 krajach. Portfolio produktów do pielęgnacji tej marki obejmuje blisko 350 różnych pozycji, przy czym wszystkie przeznaczone są do łatwego stosowania w domu tj. urządzenia do pielęgnacji włosów, depilacji i pielęgnacji skóry.

 




Komentarze
2015-09-02 21:14:57
~Magdalena Jarkiewicz Kolejny raz jestem zaskoczona.Co prawda trudno mi uwierzyć,że aż prawie 60% Polek uważa się za piękne.Raczej wciąż nie wierzymy się,wyolbrzymiamy niedoskonałości i wciąż siebie w pełni nie akceptujemy.
2015-07-30 21:37:36
~Beatris20 Po pierwsze PHilips-moja ulubiona i ceniona marka. Odnośnie raportu- uważam, że Polki to kobiety, które bardzo dbają o swoją urodę i lubią dobrze i seksownie wyglądać. Mówi się, że nie uroda sie liczy ale wnętrze, ale moim zdaniem często to wnętrze można zauważyć po zewnętrznej stronie:) Kobieta pewn asiebie, zdecydowana, ułożona przejawi to swoim wyglądem, tak samo jak ta zakompleksiona, strachliwa.
Sama dbam o siebie , ale zauważyłam że teraz dbanie bardziej skupia sie na zdrowym odżywianiu, aktywności fizycznej , stosowaniu dobrych jakościowo preparatów i zabiegów niż nakładanie na siebie tony kosmetyków i stanie przed lustrem przez kilka godzin, by zrobić z siebie wymalowaną lalę:)
2015-07-09 15:24:22
~szakirka Polki są bardzo pięknymi kobietami i wielu mężczyzn chciałoby mieć za żonę właśnie Polkę ,ponieważ jesteśmy postrzegane nie tylko jako piękne ,ale i pracowite kobietki .
Bardzo ważne jest to aby doceniać siebie i uwierzyć w siebie !!
Dla mnie piękno płynie przede wszystkim z charakteru człowieka ,tego jakimi osobami jesteśmy ,do tego warto dodać szczery uśmiech ,który odmładza ,dodaje piękna i otoczenie nas inaczej postrzega wówczas .
Dlatego warto być pewną siebie i pogodną osobą i warto o siebie dbać oraz kochać samą siebie taką jaką się jest ,a i wówczas inni nas pokochają :)
2015-07-08 21:24:11
~wiki2011 Zgadzam się z martus2833. Kobiety w Polsce (choć nie tylko) nie wierzą w siebie, w swoją urodę. Akcja Dove z Dorotą Wellman faktycznie jest bardzo szczytna. Pokazano w niej różne oblicza piękna. W przypadku kobiet to faktycznie jest tak, że postrzeganie swojej urody rozpatrujemy bardziej przez pryzmat innych kobiet w naszym bliskim otoczeniu. Tak na prawdę ten temat ma podwójne dno i chyba każda z kobiet czuje co mam na myśli.
2015-07-07 17:12:55
~martus2833 Zdziwiłam się czytając, że 57% Polek przyznaje, że nie uważa się za piękne. Tym trudniej mi w to uwierzyć, ponieważ Polki postrzegane są jako jedne z najpiękniejszych kobiet świata! Wydaje mi się, że przecenia się młodość oraz idealny rozmiar. Piękno kobiety jest przecież pojęciem szeroko definiowanym.
Bardzo podobała mi się niedawna akcja DOVE, jej ambasadorka Dorota Wellman przekonywała kobiety, żeby uwierzyły w siebie i ujawniły swoje prawdziwe piękno.
2015-07-06 21:00:27
~kal1979 Myślę, że firma Philips w głównej mierze przeprowadziła takie badania aby sprecyzować jakie technologie rozwijać i wdrażać ramach poszerzania swojej oferty. Obserwuję od dłuższego czasu rozwój tej marki w branży urodowej i muszę przyznać, że jest konsekwentna. Na pewno wynika to z faktu, że dobrze obserwuje i analizuje tą branżę.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
27 i 28 października 2018 roku wydawca magazynu Art of Beauty organizuje dwa branżowe wydarzenia. Są to dwa kongresy o zróżnicowanym profilu tematycznym. Jeden poświęcony jest pielęgnacji skóry problematycznej, drugi zaś podejmuje zagadnienia kosmetologii estetycznej. Adresatami konferencji są kosmetolodzy i właściciele...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Po wakacjach najczęściej wraca się wypoczętym i zrelaksowanym, ale może też przydarzyć się nam nieprzyjemna pamiątka – infekcja intymna, która zburzy całą radość z urlopu. Niestety,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

KEVIN.MURPHY dla MMC – pokaz jesień-zima 2018/19 W poniedziałek 4 czerwca w warszawskiej Królikarni, odbył się pokaz kolekcji jesień-zima 2018/19 duetu MMC. W klasycznym wnętrzu pałacu i muzeum rzeźby, MMC Studio zaprezentowało najnowszą kolekcję. Dopełnieniem kreacji, które cechowały niebanalne...Czytaj więcej

#CREATEYOURSTYLE - pod tym hasłem Schwarzkopf obchodzi w tym roku 120 urodziny Indywidualizm, pewność siebie, własny styl. I oczywiście modne, autentyczne fryzury do noszenia na co dzień, które idealnie odzwierciedlają osobowość. Tak w 2018 roku Schwarzkopf świętuje 120-lecie marki....Czytaj więcej

Parlamentarzyści kontra choroby tarczycy 25 maja 2018 r. obchodzony jest Światowy Dzień Tarczycy. Z tej okazji organizacja Polskie Amazonki Ruch Społeczny pod patronatem Marszałka Sejmu RP przygotowała akcję profilaktyczną, w ramach której Parlamentarzyści skorzystali z badań USG tarczycy i poznali...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl